[현대자동차그룹] HR 전문가

글로벌 벼룩시장

[현대자동차그룹] HR 전문가

따따따코리아 0 93
[현대자동차그룹] HR 전문가

 풀 타임
 행정부
 학사 학위
 싱가포르 | 2021년 8월 4일 마감


회사 소개

현대자동차는 모빌리티 서비스에 대한 투자, 선도적인 모빌리티 서비스 제공업체들과의 긴밀한 관계 구축, 자동차 운송 부문을 넘어 역할 확대를 통해 모든 사람에게 이동의 자유를 제공하기 위해 노력하고 있습니다.

수소를 경제적으로 실행 가능한 에너지원으로 만들어 글로벌 사회가 청정 에너지로 전환하는 데 중추적인 역할을 할 것입니다.


업무 설명서

HR 전문가는 채용, 직원 배치, 보상 및 복리후생, 관리, 직원 온보딩 및 조직 퇴사, 직원 참여 및 인정과 같은 일상적인 HR 책임을 담당합니다.

이 직책은 회사 동료를 위한 연락 창구 역할을 하여 할당된 조직이나 고객에게 HR 서비스 및 프로세스를 소개합니다.

이 직책은 최고 수준의 사기와 윤리적 전문성을 갖춘 HMGIC의 모든 수준의 팀원에게 HR 지원을 제공하는 책임이 있습니다.

[ 급여 운영, 보고 및 지급 ]

- 급여 항목 계산, 급여 데이터 확인 및 확인 등 월 급여 운영 관리

- 데이터 유효성을 보장하고 사회 보험 및 세금에 대한 적시 제출 및 지불을 보장하기 위해 공급업체와 협력

- 모든 급여 수표, 계좌 입금, 급여세 및 직원 복리후생 지급을 적시에 지급하도록 회계 부서와 협력합니다.

- 급여 처리 또는 내부 타 부서에서 발생하는 급여 및 수수료의 적기 지급을 방해하는 문제 해결

- 급여 활동이 효과적이고 윤리적으로 수행되도록 하고, 관련 법규 및 회사 정책 및 절차를 준수합니다.

- 내부 절차를 적용하고 급여 프로세스의 결과와 효율성을 모두 개선할 수 있도록 팀 리더를 지원합니다.

- 월별 또는 연 단위로 내부 및 외부 목적을 위한 급여 보고서 작성

 

[ 채용 및 온보딩, 혜택 ]

- 직무 분석을 수행합니다. 필요에 따라 직무를 정의하기 위해 신규 및 업데이트된 직무 설명 초안을 작성합니다. 직무 감사를 수행하고 할당된 경우 내부 및 외부 시장 분석을 수행합니다. 작성된 내용, 조직적 적합성, 형식 및 경력 경로에 주의를 기울여 직무 설명의 정확성을 유지합니다.

- 현재와 예상되는 인력 수요를 충족시키기 위해 채용 전략을 실행합니다.

- 구인 광고를 작성하고 채용 기회에 관한 문의에 응답합니다. 선별 프로필을 개발하고 지원서를 선별하고 지원자를 고용하도록 추천합니다. 필요에 따라 인터뷰 패널에서 봉사

- 채용 후 절차 조정, 채용 제안 및 채용 후 조정, 채용 전 시험 조정 및 채용 관련 서류 처리 지원자와 관리자 간의 채용 날짜를 조정하고 필요에 따라 내부 당사자에게 통지/조정

- 모든 HR 주제, 회사 정책 및 절차, 직원 복리후생 및 문화를 다루는 신입 직원 온보딩을 주도하고 수행합니다. 온보딩 파트너 교육, 할당 및 평가

- 자격, 청구 해결, 변경 보고, 지불 청구서 승인, 공개 등록 관리 및 직원에게 혜택 정보 전달을 포함한 혜택 관리 수행

- 회사 정책, 복리후생, 급여, 성과 관리 및 교육에 관한 문의 및 요구 사항이 있는 직원을 지원합니다. 취업 확인서 준비 및 대응

- 직원 유치 및 유지에 핵심적인 다양한 HR 프로그램 및 이니셔티브를 마케팅하는 직원 커뮤니케이션, 공지 사항 및 전단지 작성 및 작성

- 기념일, 생일, 피크닉, 퇴직 또는 휴일 행사를 포함한 모든 회사 직원 참여 및 직원 표창 활동을 조정하고 계획합니다.

- HR 관리자 및 HR 선임을 지원하여 모든 비즈니스 기능에 걸친 일일 채용 활동 및 채용 프로젝트 지원

 
[ HR 프로젝트 및 기타 ]

- 할당된 HR 프로젝트의 리드

- HR 관련 행사에 필요한 지원 제공

- 감독자 및 관리팀이 부여한 기타 업무 수행

자격
- 학사 학위(전공)

- 인사운영 총 3~5년 경력(평가, 보상 등)

- 급여 운용 분야에서 1년 이상의 견실한 경험

- HR 동향 및 노동법에 대한 깊이 있는 지식

- 다양한 수준의 다른 문화권 사람들과 효율적으로 의사소통할 수 있는 탁월한 대인 관계 기술 및 능력

- MS Office에 능숙하고 IT에 관심이 많은 분

-유창한 영어

- 한국 매니지먼트 팀과의 커뮤니케이션을 위한 한국어 능통자 우대

- 브랜드와의 동반성장을 추구하며 HMGIC만의 HR 시스템 개발에 열심인 열린 마음의 인재

-최상의 근무환경 구축을 위한 창의적이고 혁신적인 접근

- 자기주도적이며 능동적인 성격

- 다양한 수준에서 강력한 대인 관계를 개발할 수 있는 능력

- 성실하게 일할 수 있는 믿음직한 사람

기타 정보
*합격자에 한해 개별 통보함을 알려드립니다.



- 이하 원문 -

[Hyundai Motor Group] HR Specialist
General Human ResourceCompensation & Benefits

 Full Time
 Executive
 Bachelor Degree
 Singapore | Closing On 04 Aug 2021


About Us
Hyundai Motor Company is striving to provide freedom of movement to everyone by investing in mobility services, by building close relationship with leading mobility service providers and expanding our role beyond the automotive transportation sector. The company will play a pivotal role in global society’s transition to clean energy by helping make hydrogen an economically viable energy source.

Job Description
HR Specialist is responsible for day-to-day HR responsibilities such as recruitment, staffing, compensation and benefits, administration, employee onboarding and organizational exit, employee engagement and recognition.

The position serves as a point-of-contact for company associates, introducing HR services & processes to assigned organizations or clients.

This position is responsible for providing HR support to all levels of team members of HMGICs with the highest level of morale and ethical professionalism.

[ Payroll Operation, Reporting and Payment ]

-Manage monthly payroll operation including pay elements calculation, payroll data checking and confirmation, etc.

-Coordinate with vendors to ensure the data validity, and ensure timely submission and payment for social insurance and tax

-Coordinate with accounting department to ensure timely disbursement of all payroll checks, direct deposits, payroll taxes and employee benefit payments

-Resolve issues that hinder the timely payment of salaries and fees arising from the payroll process or by other internal departments

-Ensure that payroll activities are effectively and ethically conducted, and comply with the company policies and procedures along with relevant laws and regulations

-Support team leader in applying internal procedures and improving both the results and the efficiency of the payroll process

-Make payroll reports for internal and external purposes on a monthly or yearly basis

 

[ Recruitment & Onboarding, Benefit ]

-Perform job analysis; draft new and updated job descriptions to define job duties as required; perform job audits as well as internal and external market analyses when assigned; maintain the accuracy of job descriptions by paying attention to written contents, organizational conformity, formatting, and career pathing

-Implement recruiting strategies to meet the current and expected staffing needs

-Write advertisements for job openings and respond to inquiries regarding employment opportunities; develop screening profiles, screen applications and refer applicants for employment; serves on interview panel as needed

-Coordinate post-offer pre-employment processes, make job offers and coordinate post-offer, coordinate pre- employment exams and handle hiring-related paperwork; Coordinate hiring dates between the applicant and the manager, and notify/coordinate with internal parties as necessary

-Lead and conduct new employee onboarding covering all HR topics, company policies and procedures, employee benefits and culture; Train, assign and evaluate Onboarding Partners

-Perform benefits administration, including eligibility, claims resolution, change reporting, approving invoices for payment, managing open enrollment and communicating benefits information to employees

-Assist employees with any inquiries and needs regarding company policies, benefits, payroll, performance management, and training; Prepare and respond to employment verifications

-Write and create employee communications, announcements, and flyers marketing various HR programs and initiatives which are key to the attraction and retention of employees

-Coordinate and plan all company employee engagement and employee recognition activities including anniversary, birthday, picnics, retirement, or holiday events

-Assist HR manager and HR Senior on daily recruitment activities and recruiting projects across all business functions

 

[ HR projects and Others ]

-Lead in assigned HR projects

-Provide necessary support to HR related event

-Perform other tasks assigned by supervisor and management team

Qualifications
-Bachelor’s degree (all majors)

-Total 3~5 years of HR operation experience (Evaluation, Compensation, etc.)

-At least 1 year of solid experience in payroll operation

-In-depth knowledge in HR trends and labor legislation

-Exceptional interpersonal skills and ability to efficiently communicate with people from different cultures at a variety level

-Proficiency in MS Office and strong interest in IT

-Fluent English

-Proficiency in Korean is desired to communicate with the management team from South Korea

-Open-minded individual who seeks mutual growth with the brand and is eager to develop unique HR System for HMGICs

-Creative and innovative approach to construct the best working environment

-Self-motivated and proactive personality

-Ability to develop strong interpersonal relationships at a variety level

-Reliable individual who can work with integrity

Other Information
*We regret to inform you that only shortlisted candidates will be notified.
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